Flexibele bezorgopties verhoogt de conversie van uw webshop

In een vorig blog hebben we het gehad over hoe u de conversie kunt verhogen door last mile optimalisatie en hoe dit bijvoorbeeld binnen Magento is te regelen. Hoe groter de slagingskans dat uw pakketje direct op het juiste moment bij uw klant wordt bezorgd, hoe beter het is voor de uiteindelijke klantervaring met uw webshop wat de conversie enorm ten goede komt. Een klant zal dus verschillende keuzes moeten krijgen voor het afleveren van pakketten wanneer het hem of haar het beste uitkomt. Hiermee kunt u als webshop eigenaar een behoorlijk verschil maken ten opzichte van uw concurrenten die hier wellicht minder rekening mee houden.

Magento PostNL

We zien momenteel een behoorlijke verschuiving in de markt waar het gaat om leveringen van pakketten. Zo is FreshCotton, een bekende moderetailer en proef gestart met same day delivery. Concreet zullen ze bestellingen die voor 14.00 uur zijn geplaats dezelfde dag gaan leveren. Vooralsnog gaat het om een proef en geldt het alleen voor een aantal grote steden in de randstad.Leuk om daarbij te weten is dat WhatsApp wordt gebruikt door de koerier voor het contact met de klanten waar het pakketje geleverd dient te worden. Door op deze manier te werken worden de faalkosten drastisch teruggedrongen. Een pakket wat immers niet goed wordt geleverd kan uiteindelijk worden teruggestuurd wat hoge kosten met zich meebrengt. In dit geval wordt dat voorkomen doordat de koerier in contact staat met de klant en deze dus aanwezig is op het moment van levering.

Same day delivery

Binnen Magento zijn er goede mogelijkheden om klanten meer keuzes te geven voor wat betreft de bezorging van hun pakketje. Op deze manier kunt een groot verschil maken en daarmee de conversie van uw Magento webshop verhogen.

Hoe u met Magento een groot verschil kunt maken.

In het beschreven voorbeeld gaat het om een proef waarbij er intensief gebruik wordt gemaakt van lokale vervoerders en fietskoeriers. Nu klinkt same day delivery misschien nog ver weg voor veel online spelers maar de markt is wel duidelijk aan het veranderen. Zo kan Magento bijvoorbeeld worden gekoppeld met PostNL.
Magento Postnl ophaallocaties

Zij bieden als service dat klanten op diverse locaties, wanneer het de klant uitkomt het pakketje kunnen ophalen. Ook is het mogelijk een specifieke datum van levering aan te geven waarbij ook levering in de avond of op zondag mogelijk is. Door deze manier van leveren aan uw klant aan te bieden en dit te communiceren kan de conversie behoorlijk worden verhoogd. Klanten hebben immers zo de vrijheid waar en wanneer een pakket wordt bezorgd wat een belangrijk onderdeel is van de algehele customer journey. Wanneer u een winkel of magazijn heeft, en u klanten de mogelijkheid hebben bij u op locatie de bestelling af te halen kan ook dit eenvoudig worden geïmplementeerd binnen Magento. Kortom voor veel webshops zijn er nog volop mogelijkheden om de last mile te verbeteren en daarmee de conversie te verhogen.

Als Magento e-commerce specialist denken we graag met u mee over zaken als conversie-optimalisatie en het verbeteren van processen. Benieuwd waarin BigBridge het verschil voor uw organisatie kan maken? Neem dan contact met ons op.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.