Hoe het gebruik van HTTPS in Magento uw Google posities verbetert

Maarten Peeters
Eigenaar / E-commerce consultant

Dat Google een veilig gebruik van het internet nastreeft was al duidelijk. Vandaag is er weer bericht naar buiten gekomen met betrekking tot het gebruik van HTTPS in tegenstelling tot het niet beveiligde protocol HTTP. De ‘S’ oftewel de beveiligde variant zal vanaf vandaag voorrang krijgen in de zoekresultaten bij sites met dezelfde content. Concreet gezegd, wanneer twee sites dezelfde content bevatten zal Google de HTTPS variant tonen in plaats van de niet beveiligde variant, dus de HTTP.

Ook wordt er duidelijk verwezen naar een bericht uit augustus 2014. Hierin wordt aangegeven dat beveiligde sites en dus ook webshops profiteren in de rankings wanneer er gebruik wordt gemaakt van het HTTPS protocol. Wat dit duidelijk aantoont is dat het gebruik van sitewide HTTPS (en dus niet alleen in de checkout van Magento) de organische posities wel degelijk positief beïnvloeden.

Magento en HTTPS

Ook binnen Magento is het prima de mogelijkheid om uw site volledig om te zetten naar HTTPS. Ook bijvoorbeeld Sanitairkamer.nl maakt hier gebruik van. De bestaande URL’s zullen dan worden doorverwezen naar de nieuwe HTTPS URL’s. Uw hostingpartij verstrekt namelijk diverse SSL certificaten waarmee dit is te regelen. Het beveiligen van uw Magento webshop (los van security patches)  is daarmee niet alleen belangrijk voor uw rankings en dus uw omzet, maar ook voor uw bezoekers. Als u gebruik wilt maken van een sitewide HTTPS kunt u contact opnemen, wij helpen u dan graag verder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Maarten Peeters
Eigenaar / E-commerce consultant
Als e-commerce specialist adviseer ik organisaties over de mogelijkheden van Magento. Daarbij help ik uw visie te vertalen in succesvolle oplossingen. Benieuwd waarin BigBridge en Magento het verschil maken? Neem contact op