Coolblue en Amazon, waarmee zij het verschil in bezorging maken

Dat er in e-commerce land op het gebied van bezorging veel veranderingen plaatsvinden is een feit. Consumenten die bij webshops bestellen willen het liefst vandaag nog de bestelde producten in huis hebben. Same day delivery wordt bijvoorbeeld door Wehkamp al toegepast. Ook in de manier waarop het pakketje bij de klant wordt bezorgd is aan verandering onderhevig.

Bezorgt Amazon binnenkort met drones in Nederland?

CEO Jeff Bezos van Amazon heeft op een evenement van The Washington Post aangegeven dat er ook in Nederland wordt getest met bezorging van pakketten via drones. Hoe, wat en waar er wordt getest blijft echter een grote vraag. Ik denk dat we concreet nog niet hoeven te verwachten dat de eerste pakketten bezorgd door drones volgende maand al werkelijkheid zijn. Al was het maar door allerlei regelgeving op het gebied van ‘Modelvliegen’ hier vallen de drones namelijk onder. Zo mag je bijvoorbeeld niet vliegen in woonwijken, in de buurt van gebouwen of in de directe omgeving van mensen. Met de huidige regelgeving wordt het dus een aardige uitdaging een pakketje voor uw deur te krijgen.

Maar regelgeving kan veranderen en grote spelers als Amazon zijn serieus aan het testen met deze manier van bezorging. Zo kan het prima zijn dat veel webshops (al dan niet via bestaande vervoerders als PostNl) over bijvoorbeeld 5 jaar wel bezorgen met drones. Leuke ontwikkelingen en dat alles om de consument nog beter van dienst te zijn, en de last mile nog verder te optimaliseren.

Amazon-drone

Coolblue doet alles voor tevreden klanten en start een eigen bezorgdienst

Misschien iets minder spectaculair dan bezorging via drones, maar Coolblue is gestart met een eigen bezorgdienst. Coolblue is één van de meest succesvolle webshops van Nederland en staat bekend om de uitstekende service die het bedrijf biedt.

Klanten van Coolblue kunnen tot 23.59 bestellen en de eigen bezorgdienst komt de volgende dag de producten leveren, en dit alles binnen een tijdvlak van slechts één uur. Daarbij gaat het om de levering van echt zware artikelen zoals wasmachines, drogers en tv’s. De dienst is uitgerold in Brabant en er wordt hard gewerkt om binnen afzienbare tijd heel Nederland en België met de eigen bezorgdienst te bedienen. Zoals Remco de Jong, Manager van CoolblueBezorgt aangeeft “We doen dit natuurlijk om onze obsessieve focus op klanttevredenheid. Dat laatste stukje naar de klant, daar hebben we nog te weinig invloed op” Dit is een prachtig voorbeeld van hoe een succesvolle webshop maximaal gebruik maakt van last mile optimalisatie, en hiermee een groot verschil in service wil maken ten opzichte van andere webshops.

Wat kunt u doen om de klanttevredenheid en dus uw omzet te verbeteren?

Misschien wel meer dan 98% van alle webshops is natuurlijk afhankelijk van de bekende vervoerders voor de bezorging van pakketten. Maar zoals in een eerder blog beschreven kan ook hier al een behoorlijk verschil worden gemaakt. Zo biedt PostNl een ruim aanbod aan bezorgmogelijkheden zodat ook u uw klant kunt laten profiteren van flexibele bezorgopties. Voor Magento is er een uitstekende PostNl koppeling voorhanden waarmee dit geregeld kan worden.

Flexibele bezorgopties, waarbij u de kans op het juist en tijdig afleveren van bestellingen verhoogd levert u tevreden klanten op. Met tevreden klanten maakt u zoals u ziet in bovenstaande voorbeelden een groot verschil ten opzichte van uw concurrenten. En tevreden klanten zijn terugkerende klanten wat zich vertaalt in herhaalaankopen.

Magento Postnl ophaallocaties

Met Magento als e-commerce platform zijn er veel mogelijkheden om de conversie en omzet te verhogen. Benieuwd hoe? Bel dan met één van onze Magento e-commerce professionals via 024-700 9771

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.